משלוח חינם מעל 200 ש"ח

נחושת, "השחקן הנטוש" חוזר לקרב ריפוי הפצעים

פורסם ע"י Rotem Ezra בתאריך

למינרל הנחושת (CU) שני נכסי מפתח המייחדים אותו כמרכיב פעיל איכותי לשימוש ב"קרב על ריפוי פצעים". חיידקים גרם-חיוביים וגם חיידקים גרם-נגטיביים, כולל חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, ונבגים חיידקיים הקשים לנטרול, כולל ווירוסים ופטריות, כולם נהרגים כאשר הם נחשפים לריכוז גבוה של נחושת.
ראשית, נחושת ממלאת תפקיד מרכזי באנגיוגנזה, התפשטות פיברובלסטים בעור, הוספה של ייצור סיבי קולגן ואלסטין על ידי פיברובלסטים עוריים, והיא משמשת כמקדם של ליסיל אוקסידאז הדרוש לצורך קישור צולב חלבונים תאי עור (ECM) יעיל.
שנית, לנחושת יש תכונות ביוצידליות בעלות ספקטרום רחב. חיידקים חיוביים גרם ושליליים, כולל חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ונבגים חיידקיים קשים להרג, פטריות ווירוסים, כאשר הם נחשפים לריכוזי נחושת גבוהים, נהרגים. נחושת שימשה כביוציד במשך מאות שנים על ידי תרבויות שונות.
הספגה של מיקרו -חלקיקי תחמוצת נחושת בחבישות לפצע מאפשרת שחרור רציף של יוני נחושת. זה מביא לא רק להגנה על הפצעים  מפני פתוגנים, אלא חשוב מכך, משפר את ריפוי הפצעים. המאמר דן במנגנונים המולקולריים של ריפוי פצעים משופר על ידי תחבושות ספוגות תחמוצת נחושת, הכוללות הוספה באתרו של גורמים פרו-אנגיוגניים ויצירת כלי דם מוגברות. הוא כולל גם מקרים קליניים המראים הסרת זיהום, זירוז גרגירים ואפיתליזציה של פצעים נמקיים, הפחתת דלקת נפיחות לאחר הניתוח והפחתת היווצרות צלקות, בפצעים כאשר טופלו בחבישות ספוגות תחמוצת נחושת. אנו מראים את התוצאה החיובית בכל שלבי ריפוי הפצעים של שימוש בחבישות הפצע הספוגות בנחושת, דבר המצביע על התפקיד הקריטי המוזנח ממלא נחושת בריפוי פצעים.
מחברים: פרופ. גדי בורקוב, דר. אייל מלמד

שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →