משלוח חינם מעל 200 ש"ח

גרביי הנחושת הישראליות והשפעתן החיובית על רגליים סוכרתיות

פורסם ע"י Rotem Ezra בתאריך

סוכרת יכולה להוות בעיה כפולה עבור כפות הרגליים. ראשית, סוכרת עלולה לגרום להחלשות זרימת הדם אל כפות הרגליים, כתוצאה מכך חמצן וחומרים מזינים אינם מגיעים אל כפות הרגליים, ובעקבות זאת שלפוחיות, פצעים וחתכים מתקשים להחלים.

שנית, הנזק העצבי הנגרם כתוצאה ממחלת סוכרת ("נוירופטיה פריפריאלית") עלול לגרום לחוסר תחושה בכפות הרגליים. כאשר אינך יכול לחוש בחתכים בעור (ולו הקטנים ביותר), סיכוייך להיפצע ולהידבק בזיהומים עולים, מה שעלול לגרום לזיהונמים חריפים וסיבוכים רפואיים שונים בכף הרגל.

 שנים רבות מחפשים ומפתחים פתרונות שיסייעו במניעת הדרדרות בריאות כפות רגליים סוכרתיות.

אחד הפתרונות המובהקים הוא יצירת מוצרי טקסטיל ייעודיים המכילים נחושת חמצנית.

לנחושת החמצנית שתי תכונות מרכזיות וחשובות הקשורות ישירות לבריאות העור: הנחושת החמצנית מחטאה, פועלת כנגד זיהומים ובקטריות, ומזרזת התחדשות של תאי עור על ידי השראת אנגיוגנזה וייצוב של חלבוני עור חוץ-תאיים.

הטכנולוגיה המוגנת בפטנט של חברת קופרון המשלבת נחושת חמצנית בסיבי הבד, פותחה בישראל והוצגה כבר לפני עשור. ניסויים קליניים מבוקרים שנעשו על גרביי הנחושת עם טכנולוגיית קופרון הוכיחו את יעילותן בטיפול בפטרת רגליים והציגו שיפור ניכר בפצעים בעייתיים בכף הרגל שלא נרפאו במשך זמן רב, וזאת תוך זמן קצר של מספר שבועות.

ניסוי בארה"ב הוכיח את יעילותן של הגרביים בטיפול בפטרת רגליים.

במחקר השתתפו חמישים ושישה (56) אנשים הסובלים מפטרת חריפה או כרונית בכף הרגל, אשר חלקם סוכרתיים. אצל כולם אובחן שיפור ניכר בבריאות ונראות העור.

 

במהלך הניסוי התגלה שכתוצאה משימוש בגרביים המכילים תחמוצת נחושת, פצעים בעייתיים שלא נרפאו למרות שטופלו במהלך חודשים רבים באמצעים שונים, הבריאו או חל בהם שיפור ניכר תוך זמן קצר של מספר שבועות.

 

עובדה זו היא בעלת חשיבות עליונה מאחר שאצל חולים סוכרתיים יש קושי רב לרפא פצעים מסוג זה. בעקבות ממצאים אילו הוחלט לבצע ניסויים נוספים. הניסויים העלו ממצאים סטטיסטים מובהק שלפיהם בחשיפה לתחבושות המכילות נחושת חמצנית הפצעים נסגרו מהר יותר מאשר אילו שטופלו בתחבושות ביקורת ללא נחושת.

מניעת "הרגל הסוכרתית"

חלק מהסיכון המוגבר של חולי סוכרת, נובע מרמות נחושת מקומיות נמוכות העלולות לפגוע בזרימת הדם לכף הרגל, ומכאן לגרום להתפתחות של בעיות עור בכף הרגל.

הנחושת היא מינרל קורט החיוני לתפקוד תקין של רקמות רבות וחיוני ליצירת נימים ועור חדשים.

 אם כן כיצד ניתן ליישם את פעילות החיטוי של הנחושת החמצנית? וכיצד תבוא הנחושת במגע עם האזורים שדורשים טיפול בכף הרגל?  

הפתרון הוא שימוש בגרב טקסטיל המכילה נחושת חמצנית.

בתהליך הייצור בשלב מוקדם מאוד עוד לפני יצירת הסיב, הנחושת החמצנית (Cu2O) מעורבבת עם הפולימר, וזאת על מנת על מנת להבטיח החדרת החומר בכל נפח הסיב ולא רק לשטח הפנים שלו, כפי שניתן לראות בצילום של חתך רוחב של הסיב.

 

 

פעולה זו מבטיחה קיום של יוני נחושת בכל הסיב, ולכן גם אם הסיב עובר שחיקה במהלך השימוש והכביסה - תמיד יהיו יוני נחושת על פני כל שטח הסיב. בגרביים יש כ-25% חוטי נחושת חמצנית בערכים של  2.7% נחושת המטפלים ביעילות גבוהה בפצעי עור כף הרגל ביחס לפתרונות אחרים

 גרביי נחושת Eculage יכולים לעבור כביסה במכונה בתנאי שלא ישתמשו במרכך שמצפה את הסיבים בשכבת סיליקון ומונע מגע עם האזור הנגוע.

יוני הנחושת הנפלטים מסיבי הגרב המכילים תחמוצת נחושת, נספגים דרך עור כף הרגל, משפרים את נראות ובריאות העור על ידי עידוד היווצרות כלי דם חדשים וייצור קולוגן, אלסטין וחלבונים אחרים התורמים לנראות ושיפור העור

גרביי Eculage עם סיבי הנחושת:

  • מסייעות להפחתת הסיכון של סדקים בעור כף הרגל
  • משפרות את היכולת להתמודד עם זיהומים פטרייתיים וחיידקיים כגון פטרת כף הרגל
  • מסייעות בריפוי של פצעים קלים וחתכים בכף הרגל
  • מונעות התפתחות זיהומים העלולים להוביל לנגעים קשים וכרוניים
השימוש בגרביי Eculage מומלץ גם לפני הופעת תסמינים בכף הרגל על מנת למנוע התפתחות של מחלות עור

 

מסתבר שהכל קשור לשתי תכונות מרכזיות וחשובות של תרכובת הנחושת החמצנית: היא מחטאה, פועלת כנגד זיהומים ובקטריות ומזרזת התחדשות של תאי עור.

פיתוח ישראלי מוגן בפטנט

גרבי הנחושת של ™Eculage הינם פרי פיתוח ישראלי המוגן בפטנט, המשלב תחמוצת נחושת בסיבי בד הגרב. ניסויים קליניים ומחקרים רבים מוכיחים כי יעילות תחמוצת הנחושת במניעת התפתחות בקטריות במוצרי טקסטיל חזקה לאין שיעור מכל פתרון אחר.

הגרף מטה, המבוסס מחקרית, מציג את יעילות הטכנולוגיה של ®Cupron המכילה תחמוצת נחושת מול חומרים אחרים הקיימים בשוק.

 ללכת על בטוח

גרביי Eculage הינו פתרון מושלם לשיפור כף רגל סוכרתית.

 


  • פעולתם כביוציד מפחיתה את הסיכון לפטריות וזיהום חיידקי של כף הרגל הסוכרתית.
  • יוני הנחושת נספגים דרך עור, ומשפרים את מצב העור בכף הרגל על ידי השראת אנגיוגנזה וייצוב של חלבוני עור חוץ-תאיים.
  • הלחות הקיימת בעור ובתוך הנעל מעודדת את שחרור יוני הנחושת מהגרביים המכילות תחמוצת נחושת בלתי מסיס
  • גרביי נחושת Eculage מגבירות את מיצוק העור ושלמותו, מפחיתה את הסיכון לשריטות וחתכים קלים בעור כף הרגל, ומפחיתה משמעותית את הסיכון לזיהום עורי הנגרם על ידי חיידקים פתוגניים ברגל סוכרתית.
  • משפרים את יעילות מערכת החיסון והיכולת הכוללת של החולה הסוכרתי להתמודד עם פטריות וחיידקים זיהומים ע"י הספיגה של נחושת דרך עור כף הרגל המשפרת את זרימת הדם לכף הרגל.
  • מנדפים זיעה וסופגים את הלחות, מיוצרים בסריגת שאינה מגרדת או גורמת לחיכוך באזור האצבעות.
  • מספקים גמישות גבוהה בתנועות כף הרגל ומסייעות בהפחתת כיווצים וקמטים אשר עלולים לגרום לסדיקת העור, פצעים וכיבים.

ריפוד מיוחד באזור העקב והבהונות לנוחות מרבית ומניעת חיכוך

(התמונה מטה מציגה את הגרב מהצד הפנימי שלו - להמחשת הריפוד המיוחד)

 
שימרו על כף רגל יבשה ובריאה

 

  

  

אישור הסוכנות להגנת הסביבה האמריקנית הEPA  

גרבי נחושת המיוצרים בטכנולוגיה של חברת קופרון, קיבלו את אישור הסוכנות להגנת הסביבה האמריקנית ה-EPA  לגבי יעילותן במניעת פטרייה בעור, הגורמת בין השאר, לפטרת רגליים.

האישור האמריקני ניתן לאחר שהחברה הראתה 100% אפקטיביות למיגור הפטרייה שגורמת לפטרת בעור, תוך 12 שעות מהמגע עם סיבי המוצר.

 למאמרים בנושא בריאות כף הרגל

 


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם