משלוח חינם מעל 200 ש"ח

פתרון מחלות עור של הכורים הצ'יליאניים הלכודים

פורסם ע"י Rotem Ezra בתאריך

הניסוי התת-קרקעי הלא מתוכנן של גרביים עם נחושת ספוגה נגד פטריות.
באוגוסט 2010 אירעה קריסה במכרה בצ'ילה, שלכדה 33 כורים כ -700 מ 'מתחת לפני הקרקע. הכורים התגלו 17 ימים לאחר מכן דרך חור קידוח. תנאי המחתרת היו קשה מאוד, עם טמפרטורות גבוהות (34 ° C) ולחות גבוהה (כ -85%). תוך שבועיים רוב הכורים חוו בעיות עור, בעיקר בכפות הרגליים. קרם אנטי פטרייתי, clotrimazole, נמסר לכורים דרך הקידוח, אך מחלות עורם לא השתפרו.
36 יום לאחר שנלכד, כל כורה קיבל 3 זוגות גרביים המכילות חלקיקי תחמוצת נחושת. התכונות האנטי -פטרייתיות והמיקרוביאליות החזקות של הנחושת מתועדות היטב.
כאשר רכיב חוט הפוליאסטר של הגרביים ספוג לצמיתות בחלקיקי תחמוצת נחושת, הגרביים
חדורים בתכונות הביוצידליות החזקות והוכח כטיפול מוצלח בזיהומים פטרייתיים.
כאשר הצילו, לאחר שהיו 69 ימים מתחת לאדמה, היו 3 כורים עם tinea pedis;  שבע היו עם  plantar xerosis י ; 2 היו עם pityriasis versicolor; שלושה עם אקזמה דיסהידרוטית ; ואחד סובל מאוניכומיקוזיס.
באופן כללי, מצבו של העור שלהם, במיוחד בכפות הרגליים, השתפר, במיוחד למרות 69 ימי חשיפה לסביבה שקידמה את הצמיחה של חיידקים שפוגעים בעור. הכורים דיווחו כי חל שיפור משמעותי במצב העור שלהם התרחש עוד כשהיו מתחת לאדמה לאחר שהחלו להשתמש בגרביים.

ד"ר חואן קרלוס מליבובסקי הרופא שבדק וטיפל בעור של 33 הכורים שחולצו ממכרה סן חואן בצ'לה אמר:

"גרבי קופרון נועדה לעזור לכורים הלכודים ולהגן על רגליהם עד לחילוץ. אני משכנע כי גרביים אלו שיחקו תפקיד מרכזי בהגנה על עור הכורים פטיות וחיידקים".

Trapped Chilean Miners:
כדי להבין את ההשפעה של גרבי Cupron (Cupron Inc), מילא שאלון על ידי 19 כורים, שרובם חוו אי נוחות משמעותית, גירוי בעור, עור יבש ו/או קשקשים בעור ברגליים לאחר שנלכדו מתחת לאדמה.
כל אלה מאפיינים של זיהומים פטרייתיים אך עשויים להיות מרכיב של דלקת עור מגרה. למרבה הפלא, לאחר שהחלו להשתמש בגרביים כשהם עדיין מתחת לאדמה, הכורים דיווחו כי מחלות עור אלו נעלמו, ברוב המקרים תוך 4 עד 7 ימים. מבוסס על ציוני החומרה שנתנו הכורים, חלה ירידה מובהקת סטטיסטית (P. 001) בפרמטרים אלה ובחוסר הנוחות הכללית שחשו לאחר השימוש בגרביים. כמעט כל הכורים דיווחו שהם גם חוו ריח רע מהן רגליים, שנעלמו גם כמה ימים לאחר שהתחילו להשתמש בגרביים. 
 למאמר המלא
 
מחברים: Cupron Inc, Modi’in, Israel (Dr Borkow); Department of Dermatology, Regional Hospital of Copiapo, Atacama, Chile (DrMellibovsky)ARCH DERMATOL/ VOL 148 (NO. 1), JAN 2012

שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →